ANUNT COLECTIV NR. 1471 DIN 15.02.2023
ANUNT COLECTIV NR. 996 DIN 02.02.2023
H.C.L. aprobare impozite si taxe locale 2023
09.03.20222 – ANUNT COLECTIV NR. 1840 +PV NR. 1841
15.02.2022 – PV + ANUNT COLECTIV
HCL IMPOZITE SI TAXE LOCALE PE ANUL 2021
Instructiuni pentru platile online prin Ghiseul.Ro
HCL 79/2019 privind stabilirea TAXELOR SI IMPOZITELOR LOCALE 2020
Somatii si Titluri Executorii
Acte necesare persoane juridice
NOTA: Avand in
vedere prevederile Legii 227/2015 privind Cod Fiscal si Legii 207/2015
privind Cod de Procedura Fiscala precum si a normelor metodologice de
aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in
categoria rezidential, nerezidential, mixt, declaratia depusa pentru
acestea, incepand cu 01.01.2016 va fi insotita de documente care sa
ateste categoria de folosinta, dupa caz:
- contracte de inchiriere/comodat;
- copie autorizatie de construire;
- certificat constatator ONRC;
- declaratie pe proprie raspundere ,unde nu exista alte
documente pentru clarificarea folosintei bunului; - alte documente similare
1. Declarare cladiri:
- Declaratie de impunere completata si stampilata cu
valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea
contribuabilului – Descarca
formular - Certificat energetic (Copie)
- Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata
si stampilata); - Evidenta contabila dupa caz
a. In cazul cladirilor construite cu Autorizatie de Construire:
- Autorizatia de construire (copie conform cu
originalul, semnata si stampilata) - Anuntul de incepere al lucrarilor
inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire, - Proces verbal de receptie (copie conform cu
originalul, semnata si stampilata), - Balanta de verificare analitica ;
- analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre
organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale
documentelor de plata, - analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor
tehnologice aferente investitiei, - analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat
cheltuieli atribuite direct investitiei, - Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu
originalul, semnata si stampilata), - Schita cu suprafata construita la sol.
b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie,
hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:
- Actul de dobandire (copie conform cu originalul,
semnata si stampilata), - Fisa bunului imobil,
- Balanta de verificare.
c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:
- Proces verbal de licitatie (copie conform cu
originalul, semnata si stampilata), - Act adjudecare (copie conform cu originalul,
semnata
si stampilata), - Balanta de verificare.
d. In cazul cladirilor redobandite prin rezilierea unui contract de
leasing:
- Rezilierea contractului de leasing (copie
conform cu
originalul, semnata si stampilata), - Procesul verbal de predare primire al bunului
(copie
conform cu originalul, semnata si stampilata), - Raportul de evaluare necesar inregistrarii in
contabilitate, - Balanta de verificare.
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
2. Declarare terenuri:
- Declaratie de impunere completata si
stampilata cu
suprafata totala, din care construita la sol ; – Descarca
formular - Act dobandire (copie conform cu originalul,
semnata
si stampilata); - Schita cadastrala;
- Balanta de verificare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
3. Incetari terenuri/cladiri:
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta
terenuri
vanzare integrala – Descarca
formular - Cerere/adresa de scoatere din evidenta
terenuri
vanzare partiala – Descarca
formular - Cerere/adresa de scoatere din evidenta
cladire
vanzare integrala – Descarca
formular - Cerere/adresa de scoatere din evidenta
cladire
vanzare partiala – Descarca
formular - Document instrainare (copie conform cu
originalul,
semnata si stampilata); - Balanta de verificare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
4. Acte necesare pentru reevaluare:
- Declaratie cu noile valori rezultate in
urma
reevaluarii; – Descarca
formular - Raport de reevaluare intocmit de
specialisti in
domeniu acreditati ANEVAR; - Balanta analitica – cont 212 pe
elemente
componente; - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
5. Modificari valori de impunere cladiri:
- Declaratie – Descarca
formular - Acte care au stat la baza modificarii;
- Adresa cu evidenta cronologica in cazul
modificarilor
succesive; - Nota contabila, balanta analitica,
bilant la
declararea intarziata; - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
6. Declarare autovehicule:
- Declaratie auto completata si
semnata; - Descarca formular ITL 005 – Mijloace de
transport - Descarca formular ITL 006 – Mijloace de
transport peste 12 tone - Act de dobandire (copie conform cu
originalul,
semnata si stampilata) care poate fi dupa caz :
Pentru autovehicule in proprietate : - factura in cazul dobandirii de la
persoana
juridica,(inregistrate in registrul de evidenta a mijloacelor de
transport) 3 exemplare. - factura reziduala in cazul teminarii
contractului de
leasing, - contract vanzare-cumparare in cazul
dobandirii de la
persoana fizica ,(inregistrate in registrul de evidenta a mijloacelor
de transport) 3 exemplare. - pentru autovehiculele importate
–
declaratie vamala pentru autoturisele cumparate din tari
extracomunitare sau Factura tradusa de un traducator autorizat pentru
autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu
originalul, semnate si stampilate );
Pentru autovehicule in leasing : - copie contract leasing si copie
Procesul-Verbal de
predare-primire (conforme cu originalul, semnate si stampilate), - copie contract novatie/cesiune si
copie
Procesul-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate si
stampilate).
Insotite de urmatoarele documente : - Cartea de identitate (copie +
original); - Adeverinta RAR sau de la producator
pentru atestarea
suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone; - Fisa de inmatriculare vizata de
autoritatea
administrativ-teritoriala unde vanzatorul are domiciliul/sediul; - Certificatul de atestare fiscala atat
in cazul
transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii
dreptului de folosinta (cesiune sau novatie) ; - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
7. Finalizari contracte leasing:
- Factura reziduala;
- Certificat de atestare fiscala in
original sau copie
legalizata; - Fisa de inmatriculare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
8. Incetari auto:
- Plata tuturor obligatiilor
bugetare exigibile si
plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat. - Cerere de scoatere din evidenta,
completata,
stampilata – Descarca
formular - Cerere pentru eliberarea unui
certificat fiscal in
cazul persoanelor juridice – Descarca
formular - Factura de vanzare in 5 exemplare
sau copii conform
cu originalul - Copie cartea de identitate a
vehiculului - certificat distrugere (REMAT),
contract cesiune sau
novatie (copie conform cu originalul, semnata si stampilata); - Balanta analitica – ultima luna
inchisa; - Analitic clasa 2 (cont 211, 212,
213 si 231) cu
evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3,
inclusiv analitic mijloace transport (propietate si / sau marfa); - Fisa de inmatriculare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
9. Transfer auto: - Cerere de transfer – Descarca
formular - Copie CUI nou;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni –
Registrul
Comertului; - Copie Sentinta Judecatoreasca;
- Copie act intern firma de
schimbare de sediu; - Balanta analitica (ultima luna
inchisa conform
legislatiei in vigoare) - Analitic clasa 2 (cont 211, 212,
213 si 231) cu
evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3,
inclusiv analitic mijloace transport (propietate si / sau marfa) - Urmeaza incetarea patrimoniala in
baza confirmarii
luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde
solicita transferul; - Copie carti de identitate
autovehicole, in cazul in
care se inregistreaza transferul de la alt sector la sectorul 3; - Fise de inmatriculare;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
10. Modificari ale sediului social:
- Cerere din partea societatii de
solicitare a
schimbarii sediului; - Copie CUI nou;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni
– depusa la
Registrul Comertului; - Copie Sentinta Judecatoreasca
emisa de Registrul
Comertului; - Copie act intern firma de
schimbare de sediu sau
statut; - Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
11. Eliberari certificate fiscale indiferent de destinatia acestora:
- Cerere tip completata si
stampilata;- Descarca
formular - Plata tuturor obligatiilor
bugetare exigibile; - In cazul certificatelor
fiscale pentru instrainare (
cladiri, terenuri ,autovehicule ) este necesara si plata integrala
pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat. - Copie actul de folosinta al
spatiului (contract de
inchiriere, comodat, acord proprietar, etc.) – obligatoriu
pentru certificatele fiscale prin care se solicita acordul de
functionare; - Balanta analitica (ultima
luna inchisa conform
legislatiei in vigoare); - Analitic clasa 2 (cont 211,
212, 213 si 231) cu
evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3,
inclusiv analitic mijloace transport (propietate si / sau marfa); - Comunicare catre locator a
valorii rezultate din
investitiile efectuate in spatiile inchiriate cu confirmare de primire; - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota :In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa
ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
12. Restituiri/compensari:
- Cerere de restituire – Descarca formular
- Cerere de compensare – Descarca formular
- Documentele de plata in
original sau copie conform cu
originalul, semnata si stampilata, dupa caz, prin care s-au achitat
sumele catre bugetul local sector 3; - Documentele care au stat la
baza constituirii sumelor
de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare,
hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc); - Balante analitice;
- Inventarul mijloacelor de
transport, etc, in functie
de situatia particulara a fiecaruia ; - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI
delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
13. Declarare ocupare domeniu public:
- Declaratie tip completata
si stampilata; – Descarca
formular - Copie Aviz urbanism sau
orice document de atribuire a
suprafetei; - Schita amplasament;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI
delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
14. Incetare ocupare domeniu public:
- Documente justificative
din care sa rezulte repunerea
domeniului public in starea initiala la o data certa . - Copie CUI;
- Delegatie + copie CI
delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
15. Scutiri:
- Cerere pentru
acordarea scutirii in cazul persoanelor
juridice – Descarca
formular - Actul de propietate
al bunului pentru care se
solicita scutirea la plata ; - Documente
justificative in baza carora se solicita
scutirea ; - Copie CUI ;
- Delegatie + copie
C.I. delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
16. Stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate:
- declaratie de
impunere pentru stabilirea taxei pentru
afisaj in scop de reclama si publicitate – Descarca
formular - declaratie de
impunere pentru stabilirea taxei pentru
servicii de reclama si publicitate – Descarca
formular - delegatie;
- copie c.i. delegat;
- contract spatiu
unde se desfasoara activitatea de
reclama/afisaj/publicitate - schita cu
dimensiuni a reclamei respective; - autorizatie de
construire si memoriu tehnic cu schita
casetei luminoase(acolo unde este cazul;) - contractul de
prestari servicii de publicitate si
factura emisa; in cazul in care factura cuprinde prestari de servicii
pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor
defalca explicit.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
17. Incetare taxei pentru servicii de reclama si publicitate:
- Documente
justificative din care sa rezulte
desfiintarea materialului publicitar la o data certa. - Copie CUI;
- Delegatie + copie
CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
18. Stabilirea taxei hoteliere:
- declaratie
decont privind sumele incaste reprezentand
taxa hoteliera - C.U.I. ;
- Delegatie ;
- copie CI
delegat ; - Analitic clasa
7 din balanta de verifcare
reprezentand venituri din cazare
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
19. Declarare/ Vizare bilete si abonamente :
- declaratie – Descara
formular - Copie factura
achizitie biliete si biletele de
spectacol (fizic) in vederea vizarii; - C.U.I.;
- Delegatie;
- copie C.I.
delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
20. Decont Bilete si abonamente :
- Declaratie
decont - Copie CUI;
- Delegatie +
copie C.I. delegat; - Copie ordin
de plata.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
21. Fuziuni/Divizari societati comerciale :
- Declaratii
pentru bunurile patrimoniale
primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.) - Copie
proiect fuziune/divizare; - Hotarare
Judecatoreasca a Registrului Comertului de
aprobare a fuziunii/divizarii ; - Copia
Monitorului Oficial unde sa publicat
fuziunea/divizarea; - Procesul
Verbal de predare primire cu mentionarea
datelor de identificare a bunurilor care se transfera; - Balanta
analitica la data predarii/primirii; - Copie
CUI; - Delegatie
+ copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care
sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.